Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Co warto wiedzieć przed trekkingiem w Himalajach?

Kończę na razie temat wędrówki po Himalajach postem, w którym znajdziecie trochę niekoniecznie oczywistych informacji o tym czego się spodziewać i na co przygotować przed wyprawą w najwyższe góry Ziemi.  Zacznę od tego, że Nepal jest w czołówce najbiedniejszych krajów Azji. Turystyka to największa gałąź gospodarki i główne źródło dochodu dla milionów Nepalczyków. Trudno zrozumieć jest rozmiar biedy i spowodowanego przez nią nieraz zacofania bez zobaczenia ich na własne oczy. Wiadomo, że każdy szuka oszczędności, gdzie się da, ale zachęcam Was mocno do wspierania mieszkańców Nepalu. Sposobów jest wiele i na każdą kieszeń. Pomożecie, kupując rękodzieło i inne pamiątki w małych sklepikach, wynajmując przewodników czy porterów, zostawiając niepotrzebny sprzęt i ciuchy ludziom pracującym w turystyce, czy fajnie bawiąc się na kursie gotowania dań nepalskich, z którego część dochodu idzie na pomoc dzieciom z biedniejszych rejonów. No dobrze, a na razie moje 3 grosze na poniższe tematy: Czy m

Przychodzi baba na manicure... - o salonach mani/pedi w Stanach (sic! ;))

Dziś tak na szybko i lekko, z cyklu "Ciekawostki".

Będąc w Polsce bardzo często słyszałam ludzi, którzy reklamowali/zachwalali coś, mówiąc, że "to ze Stanów", "tego się teraz używa w Stanach" etc. Pokuszę się o generalizację, że ludzie nieraz mają wrażenie, iż amerykańskie = lepsze.

Otóż nie, proszę Państwa (szok!).  Jako przykład podam niezbędnie ważną instytucję, jaką są salony mani/pedi;)
Salony manicure (nail spa, nail salon) są w 90% prowadzone przez Azjatki, które obsługują taśmowo po 10 klientów na raz (5 na manicure, 5 na pedicure). Tanie, jak na warunki amerykańskie, mam wrażenie, że stawiają na ilość a nie jakość, nierzadko pracując na starym (lampy LED, które parzą!) albo niesterylnym sprzęcie (daję słowo, że widziałam panią, która użyła tego samego pumeksu na pedicure 2 osób). 
Nie twierdzę, że wszystkie salony uprawiają takie praktyki i że wszystkie są złe, ale jakoś i komfort usług nijak się mają do tych, które otrzymywałam w Polsce. A cena przeważnie jest SPORO wyższa.

Ostatnio przypomniała mi się wizyta w salonie w Stalowej Woli i rozmowa z panią kosmetyczką, która polecała mi nowy typ manicure niedawno wymyślony w Stanach. Ambitna dziewczyna zapisała się na szkolenie i sprowadziła sypki lakier zza granicy. Tymczasem w Stanach w salonach nadal królują stare dobre lakiery tradycyjne albo żelowe.
Nieraz żartowałyśmy sobie z koleżankami, że specjalistki z Polski zrobiłyby tu oszałamiającą karierę.

Ciekawostka: Niedaleko we Fremont gabinet ma pani manicurzystka, która ponoć szkoliła się w Europie i przyjęła europejski model prowadzenia gabinetu (jedna klientka na raz). Słono każe sobie płacić;)

Podobnie zresztą ma się rzecz z salonami kosmetycznymi.  Do tej pory nie znalazłam jeszcze specjalistki, której ufam i do której wróciłam. No, może poza salonami do regulacji brwi metodą nitkową, jak na razie wrażenia super!

Dodam, że nigdy nie wybieram salonów losowo. Zawsze szukam opinii i recenzji i porównuję miejsca, które wyglądają obiecująco. W którymś momencie zaczęłam zastanawiać się, jakim cudem niektóre z nich mają tak wysokie oceny? "Kupione" pozytywne recenzje? A może po prostu polskie salony, po których czuję się jak bogini przyzwyczaiły mnie do innych standardów?:)

Ciekawa jestem, czy inne dziewczyny i panie mają podobne doświadczenia, a jeśli nie, koniecznie chcę dostać namiary na Wasze kosmetyczki;)

A poniżej zdjęcie z Yelpa typowego salonu mani/pedi:

zdjęcie z Yelp


Komentarze

  1. Zgadzam sie w 100%, mieszkam tu 13 lat i juz obnizylam swoje standarty co do kosmetyczek i fryzjerek. Tej drugiej brakuje mi tu najbardziej, jeszcze nie znalazlam takiej fryzjerki zebym wyszla tak zadowolona i szczesliwa z nowej fryzury jak w PL. Nie zgadzam sie z mitem idealizowanej Ameryki czyli wszystko co 'amerykanskie' znaczy najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jesteś z Seattle? Jeśli tak i masz kręcone włosy, to mogę kogoś polecić:D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty