Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Co warto wiedzieć przed trekkingiem w Himalajach?

Kończę na razie temat wędrówki po Himalajach postem, w którym znajdziecie trochę niekoniecznie oczywistych informacji o tym czego się spodziewać i na co przygotować przed wyprawą w najwyższe góry Ziemi.  Zacznę od tego, że Nepal jest w czołówce najbiedniejszych krajów Azji. Turystyka to największa gałąź gospodarki i główne źródło dochodu dla milionów Nepalczyków. Trudno zrozumieć jest rozmiar biedy i spowodowanego przez nią nieraz zacofania bez zobaczenia ich na własne oczy. Wiadomo, że każdy szuka oszczędności, gdzie się da, ale zachęcam Was mocno do wspierania mieszkańców Nepalu. Sposobów jest wiele i na każdą kieszeń. Pomożecie, kupując rękodzieło i inne pamiątki w małych sklepikach, wynajmując przewodników czy porterów, zostawiając niepotrzebny sprzęt i ciuchy ludziom pracującym w turystyce, czy fajnie bawiąc się na kursie gotowania dań nepalskich, z którego część dochodu idzie na pomoc dzieciom z biedniejszych rejonów. No dobrze, a na razie moje 3 grosze na poniższe tematy: Czy m

Ciekawostki kulinarno-spożywcze, odc. 1

Tyle razy już myślałam o tym, żeby pokazywać co ciekawsze produkty nieznane w Polsce i w końcu się zebrałam.

Na pierwszy ogień nowość, którą wypróbowaliśmy tydzień temu - ogórkowa woda sodowa. Podchodziłam do niej jak kot do jeża i po pierwszym niuchu stwierdziłam, ze pachnie za bardzo 'szamponowo', ale, o dziwo, smak ma ciekawy i bardzo orzeźwiający!
Firma Dry Soda ma w swojej ofercie jeszcze inne ciekawe smaki, m.in. wodę rabarbarową, lawendową, imbirową, waniliową czy coś, co Wikipedia mi przetłumaczyła jako 'szyszkojagoda jałowca'. 

Co ważne, wody te są mało słodzone, raz na czas można sobie pozwolić na buteleczkę. Ze spokojnym sumieniem wypróbuje więc te, które kuszą mnie najbardziej: imbir, lawenda i 'szyszkojagoda' Ach, to dziennikarskie poświecenie ;)

zrodlo

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty